Får jag lov?

Höstlov. Eller potatisplockarlov som min söderpappa säger. Fast det kanske inte alls är söderslang. Det är nog bara pappaslang.
Jag kan i alla fall meddela att höstlov är ju jättekul. När det bara är jag och en till, syrran, som har det. Vi åker omkring här hemma som två osaliga andar och vet inte riktigt vad vi ska göra. Jag är förkyld, snart död och hon pluggar och är duktig. Jag pluggar typ en halvtimme per dag och verkar tro att det ska räcka.

Sen har jag tänkt mig en utgång på fredag. Alla andra har tänkt sig en utgång på lördag. Jag jobbar söndag. Jaha. Platt. Jag som har en ny kjol och allt. Fast jag har också en väldigt täppt näsa så utgång är inte att tänka på, än mindre att ta på sig kjol när det blir minusgrader ute.

Fan vad tråkigt jag har.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0