Att bo bland kor

Kor och hästar och... interner i all ära. Det tycker jag. Korna är snälla, hästarna är snälla och internerna...är väl snälla någonstans.
Det är ju inte det som är problemet. Det är läget. Läget är inte bra. Läget är beläget alldeles för långt från la grande ville. Kan man tycka. Inte om man är en mamma på 50 år. Men är man jag, på 21 så tycker man det.

För en kväll som denna. Det är alldeles för tidigt för att gå och lägga sig. Men det blir alldeles för jättesent för mina mormorsvanor att gå ut, nu.

Det som återstår är en förträffliga typ tre timmar att ägna heeelt åt mig själv. Jag får panik i mitt egna sällskap. Jag tycker om att vara ensam, det är inte det. Men jag är så jävla tråkig att umgås med bara. Ett under att jag har några kompisar! Nej, så hemskt är det väl inte, men jag är så förutsägbar. Vet vad jag kommer att göra och tänka. Så jag får väl plugga då. Och sms:a med Det Lyckliga Folket, som är ute ikväll. Leva mitt liv genom andra.

Godnatt då.


Kommentarer
Ääänna

Todiloo!

Jag tänkte på det här med att bli hemmafru, det känns inte helt omöjligt att jag joinar ditt team.

I övrigt så tröttnade på alla tråkiga lokaltidningsmänniskor och bytte blogg! Och nu kan jag lägga upp små videosnuttar.. typ när jag inte har någon att prata svenska med (ungefär alltid) så har jag konversationer med min rosa laptop istället, vilket är mycket behändigt.

Okidoh, take care så syns vi nog i huvudstädernas Hufvudstad om några månader! Love, Anna.

2008-10-08 @ 19:24:07
URL: http://beijingblondie.blogspot.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0