Pourquoi pas?

Haha, alltså jag vill egentligen bara skratta åt det här. I hela mitt liv har det varit på det här sättet. Det slår aldrig fel! Så fort någonting viktigt kommer upp blir jag sjuk lagom tills dess. Jag säger inte det för att det ska låta så roligt och oh ho ho, så tokigt. Det började när jag hade ett kalas någon gång när jag fyllde fyra eller fem. Jag låg på nedervåningen i feber medan mina kompisar lekte på övervåningen. Varför man ens har kalas då är ju ganska obegripligt. Men kalas var det.

Och kalas blir det, för alla utom jag. Verkar det som. Nej det låter så negativt. Men typ! Jag blir sjuk på lov, jämt och ständigt, jag blir sjuk när vi ska åka utomlands och jag håller på att bli sjuk nu. Imorgon är min födelsedagsfest. Det började i morse med halsont och nu går det utför i en rasande fart. Men jag ska inte bli sjuk och hur sjuk jag än blir ska jag ha den här festen. Bah!

Idag var vi på Globen horse show, vi såg Anky van Grunsvens clinic som var väldigt bra! Det är synd bara att alla runtomkring en ska prata så förbaskat. Vi hade något "tjejgäng" i mammas ålder som bara inte var tysta. Någonsin. Jag önskar att jag kunde vara en sån som vänder sig om och be dem vara lite tysta eftersom att jag inte hör vad Anky säger, och det är ju trots allt därför jag är där, det jag köpt biljett för. Att höra vad en människa bland tusentals säger. Men det är klart att vi hörde bra ändå.


Mina skor har för övrigt kommit! Beställda måndag kväll, ankomna torsdag. Ganska fantastiskt! Nu ska jag sova riktigt ordentligt så jag är en kry räka imorgon. Ska bara försöka få in lill-katten först....


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0