Gäsp

Alltså jag är en trött människa, det vet de flesta. En kompis sa en gång till mig att jag sov när man än ringde, på morgonen, på dagen eller på kvällen. Oh well, jag gillar att sova.
Jag verkar gilla att sova så mycket att jag idag somnade på köksgolvet bredvid hunden och sov där i 40 minuter. Det var jättekonstigt. Eller mest var det ganska skönt att sova lite middag. Jag powernappade så intensivt att jag bara la mig ner där jag var, hann inte ens gå upp till min säng. Det sparar ju tid, om inte annat. Golvsoverskan.

Idag var det skola som vanligt. Skulle jag ha jobbat tre dagar i veckan skulle jag varit överlycklig, vilket mys! Men att behöva gå i skolan tre h e l a (nej inte ens hela)(inte ens halva) dagar i skolan gör mig djupt nedstämd. Jag fattar inte hur barnsligt bortskämd jag är. Men det är skönt att gnälla. Det finns någon ventil hos mig som jag måste lufta då och då, annars spricker jag av uppsamlat gnäll och surheter.

Jaha. Hunden kissar på mattan och äter kattbajs när man går ut med den. Valpis älskar kattbajs. Vi har ju en nöd-låda för katterna, och den får man ju se till att hålla ren, men jag kan ju för fan inte mocka hela världen. Jag lär ju bli så illa tvungen. Men han är fortfarande så söt att man dör, så det gör ingenting. Än så länge mohoho.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0