Drömmar om Frankrike

Jag vet inte vad det är med det landet. Frankrike. Ett rike för Franker. Det är som en trafikolycka (trött liknelse, jag vet), jag vill inte, men jag måste dit - i det här fallet. Jag måste dit och umgås med detta otrevliga folk. Jag måste dit och gå ut och äta efterrätter (en Dame Blanche bara!) eller dricka mojitos som är alldeles för översockrade. Jag måste dit och andas in luften som är tjock av avgaser.

Eller så måste jag bara inte halka omkring på samma triangel: hemmet, skolan och stallet. Fast jag tyckte ju om det alldeles nyligen! Men just idag har kylan, regnet, mörkret eller bara Stockholm varit alldeles för tröttsamt. Jag är så trött!

Biljetterna har gått upp med några tior till Paris. Flera som jag känner har varit i Frankrike den här helgen, jag var inte en av dem! Men en av dem gav mig ett litet Eiffeltorn i guld, som kompensation kanske. Jag blev superglad! Jag gjorde om det till ett halsband, så nu har hon och jag de coolaste halsbanden there is! Jag tackar så mycket,

Imorgon ska jag vara ledig för lille ull-hund kan ju inte vara själv. Han fixar ju inte att göra sin egen mat. Eller jo, han är så fiffig så han skulle säkert kunna svänga ihop något.

ÅÅÅÅÅÅÅÅHHHH uttråkad och tråkig blä.


Kommentarer
Hanna

Yes, lets goooo! :) i waaaaanna! pissskitigasverigesfanshelvete.

2008-11-18 @ 22:48:54
URL: http://siirala.blogg.se/
Anna

Men hallå! Vi kan typ åka dit i vår, kan vi inte det? Och andas in den franska våren och hälsa på Daniel och äta dame blanches och dricka bordeaux vin! Och bo på ett fint hotell och prata franska! Yeeeej! Puss!

2008-11-19 @ 11:07:29
URL: http://beijingblondie.blogspot.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0