Det stinker

Idag är jag ju hemmafru (femme au foyer) åt Dandyhunden. Det går ju bra. Tills jag kom hem efter att ha lunchat med mamma. Jag var ute med honom i parken och lekte och höll på, kastade pinnar och sprang i vallgraven. Sen sov han lite och efter det fick han sin lunch.
Jag tänkte att jag också kunde äta lunch, så jag lämnade honom hemma med ett vattnat tuggben och radion på. Sen skulle han kanske behövt gå ut men jag tänkte att "asch han fattar ju ändå inte att det är utomhus han ska göra sina behov, är han nödig så går han ju". Men han har varit så duktig på sistone så jag tänkte det mest på skoj, inte att han verkligen skulle göra det.

Men det hade han gjort. Alla möjliga varianter för att utföra sina behov. Och vad gott det luktade! För katterna hade passat på att nyttja sin nymockade låda. Trots att de är utekatter. Trots att de aldrig går där. Bara för att jag städade i morse.

Jag älskar det! Ah I love the smell of bajs in the morning.

Men det finns inget att göra, inte vad jag vet i alla fall, så det är bara att städa upp. Katterna får fan ha sin skitlåda, den gör jag rent sen.

Nu ska jag äntligen komma till skott och dricka kaffe! Nej skojar bara, jag ska plugga. Studera, så fint. Undrar vilka verbformer jag kommer att få lära mig idag (döda mig)?

Åh förresten så såg jag ett program igår om Hissène Habré, om vart han skulle få sin rättegång. Det där lät ju som om han skulle få en fin present. Vart han skulle få en rättvis rättegång. Nej inte så heller. Vart han skulle bli dragen inför rätta. Haha, jaja. I alla fall så pratade de franska. Alltså. Det är ju en okej franska, men vilken brytning? Eller? Ska den låta så? Det lät helt sjukt. Jag tycker att jag bryter (eller det är ju klart. Jag låter astöntig när jag pratar), men det här var extraordinärt. För de som kommer från Elfenbenskusten pratar ju "fransk" franska, lite belevat. Men det här var mer, bushfranska.
Jaja en lång parentes. Ganska ointressant, också. Skoj. Allt för att slippa plugga.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0