Valborg?

Hola!

Alltså... jag har aldrig fattat varför man firar valborg? Vadå är det för att sommaren kommer? För då kan jag säga att man kanske borde senarelägga den här dagen. För kallt som fan är det... Eller är det nåt slags sosse-firande? Typ arbetardagen. För här i Frankrike verkar det vara det, typ att imorgon är det massa demonstrationer (vadå, till skillnad från de två i veckan annars?), nötter. Jag vet att det brukar vara demonstrationer hemma också.

Men alltså igen. Demonstrationer? Vadå funkar de? Är det någon som faktiskt lyssnar? Är det inte bara en ursäkt för att en minoritetsgrupp ska få känna sig viktiga och typ delaktiga i någonting för första gången i sitt liv. Okej om typ hela världen på allvar protesterade mot nåt, men här förra veckan var det ett gäng pensionärer med käppar som ville att nånting med pensionen skulle förbättras. Men ingen lyssnar på dig, gubbe! Eller typ ungdomar (hej jag är 60) i palestinasjalar och alldeles för små jeans och röd-svart-randigt. Nej det var ingen som brydde sig. Om jag faktiskt fick se att en demonstration faktiskt, faktiskt gav någonting då kan jag haja grejen. Men det är ju inte som att de röda handdukarna/typ t-shirtsen på Odenplan typ faktiskt stoppade det där nånting i Tibet eller var det nu var. Ja det kanske är bra att vara påläst innan man gnäller, men liksom alla hajar grejen.

Vi var i alla fall ute igår, riktigt kul. Eller...ja. Jag blev jättearg på en uteliggarkille som hade Den Sötaste Hundvalpen 2008 med sig. Om man inte ens har pengar till mat till sig själv så skaffar man väl för i helvete inte en TILL levande varelse som också måste äta. Jag förstår inte hur de tänker, jävla nötter. Jag blir så arg varje gång jag ser en uteliggare med hundar (vilket är typ var 10:e minut), hur kan man vara så dum i huvudet? Gaah! Ja men i alla fall så gick vi till La Bodega igen, för att vidga vyerna är inget jag sysslar med. Där hände det massor av saker. Killen från där vid havet som sa att jag hade fina ögon bla bla bla var där och hade sin flickvän med sig, MEN råkade hänga med mig hela kvällen. Alltså hon blev så arg att det är nu dags för mig att sleep with one eye open, kasta ett getöga över axeln ute på stan, låsa dörren osv... Franska kvinnor är läskiga. Arga franska kvinnor är helt förlamande skrämmande. Jag är faktiskt rädd på riktigt.

Jahaja nu ska jag hoppa in i duschen och sen försöka plugga och sen försöka få till mig själv i brukbart skick innan jag och Anna ska på middag hos isländska Daniel. Hej hopp!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0