Vad man behöver

Jag låg i mitt halvsjuka tillstånd och halvsov och halvdrömde. Så kom jag på att jag måste ju köpa skor! Jag har inga skor att gå i! Det lät jättevettigt och på måndag ska jag gå till Sainte Catherine för skoshopping. Punkt.

Sen vaknade jag till igen, lite över fyra, och gick en promenad på en timme. Ingen powerwalk här inte, utan en promenadpromenad. Jag blev rätt andfådd av typ tre meter så jag tog det lugnt. Men i alla fall, någonstans runt katedralen så kom jag på att jag har skor. Jag har femton par skor här. Alltså jag kommer att köpa fler skor, ingen tvekan om den saken, men då kommer jag också få köpa en till resväska, för nu har jag en för kläder och en för skor och väskor. Men... Jag vill nog gärna köpa någon till väska här (ja jag ska nog ta mig en liten tur inne i Hermèsbutiken...). Kort sagt så finns det väldigt mycket att köpa, väldigt lite tid och extremt lite plats. Vad göra? Mamma, förslag (och inte det gamla tråkiga att jag inte ska handla något för då lyssnar jag inte!)?

För övrigt är jag ganska imponerad över hur mycket jag har sovit. Jag vaknade halv ett, gick upp, stillade mitt galopperande läskbehov (jag bara visste att det skulle bli såhär, för hemma dricker jag ändå ganska ofta läsk, eller nåt sött, här har det typ bara blivit vatten, ja och vin då, så jag var väl en hetsdrickare), gick och la mig igen och sov till kvart över fyra. Nice. Jag vill ha en hemmakväll ikväll. Men det är så tråkigt när det bara är dubbade franska filmer. Varför tar inte regeringen sitt ansvar (eller det tycker väl dem att de gör) och visar engelska filmer? Jag tror att landets turistinkomster skulle öka med exakt 30 procent. För när man är på semester vill man ju titta på film, right?


Dessutom vet jag inte vad jag vill äta ikväll. Herregud vad svårt det är! Mamma framstår som rena Houdini som lyckats trolla fram mat dag ut och dag in, olika rätter. Jag tittar på pastapaketet och måste klia mig i huvudet som en idiot för att komma på hur jag ska göra. Men samtidigt är det svårt att laga mat till bara en person, och framförallt tråkigt! Orka lägga ner typ en timme på en rätt som sedan äts upp i tystnad på fem minuter. Å jag skulle vilja gå ut och äta ikväll. Maaat!


Nu ringde Fanny och frågade om hon kunde komma tidigare i juni. Och jag kan försäkra att det finns ingenting här som hindrar henne! Jag glider ju mest bara runt och undrar vad jag ska göra till middag typ. Gah det ska bli så kul att träffa La Familia! Jag är van vid att glo på dem 24/7 och nu har jag nästan glömt hur de ser ut haha! Ja det var ju roligt.


Nä nu blir det kulinariska överraskningar så att folk kommer att skjuta fyrverkerier!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0