Time is on our side här

Hemma är jag världens mest snabba människa. Jag gör iordning mig en halvtimme innan jag ska gå ut. Det är bara ibland som jag står vid min garderob och gråter för att jag inte vet vad jag ska ha på mig. Men när jag vet så går det undan! Jag är alltid klar först, jag sminkar mig på fem minuter och fort ska det gå!

Men här. Här alltså. Som idag. Jag skulle gå till parken och möta Anna. Kvart över fyra gick jag upp ur sängen från min nap och tänkte klä på mig. Rätt som det var, var klockan fem. Sen tog det en halvtimme och gå också, vilket det aldrig gör.

Och när jag skulle möta Daniel i onsdags så trodde jag verkligen att jag hade tid, jag hade 50 minuter på mig att bara byta om och bättra på sminket. Jag var en kvart försenad, alltså en timme och 5 minuter tog jag på mig. För vadå? Min lägenhet är på typ 20 kvadrat och jag har en dator (häri ligger typ boven) och en TV.


Men jag är inte värst, ooo nej! I vanliga fall, oavsett vad man ska hitta på, när man ska möta Anna så ska man se till att vara minst 20 minuter försenad, då kanske man får vänta i max fem minuter! Hahaha! Sist skickade jag ett sms där det stod: "Du får fem minuter på dig!" och ja, det funkade lite! Hihi hon är en riktig fransyska nu!


Nu är det dags att sova, annars är jag döden-dö imorgon!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0