Stormiddag

Hej and hå!

Idag idag idaaag har jag varit i skolan. Lika bisarrt som igår. Alla tycker att jag är konstig. Men i deras ögon verkar konstig vara likamed välutbildad. Vi övade lite på pronomen och jag hade en fråga som var lite speciell (det var ett delat subjekt, vilket de övriga outbildade idiotos inte fattar) och en kille bara: Ameeeeh ååå det är ju såhär! Nej du, det är INTE bara såhär. Och det skulle du också veta om du hade pluggat grammatik typ i två år. Så är det icke!!! Så jag sa det till honom: "ja du, jag V-E-T!" Han blev väl också rädd nu. Snart har jag skrämt livet ur varenda en i klassen. Hähähä. Sommarens projekt. Nej men på allvar. Jag sitter och gör fullständiga satslösningar på franska fraser och de vet inte vad typ skillnaden mellan ett direkt och indirekt objekt är. Pah! Nötter (sen att jag är nörd och älskar språkliga typ regler och fenomen verkar ju inte höra till saken)(ja jag inser att det är dötråkigt)(ja jag inser också att jag inte kan stava till Svejts. Ska kolla upp det)!

Nej, men jag ska nog byta klass. Till en bättre. Och inte för att jag är så bra, utan för att jag vill ha mer grammatik och mindre snack om vad jag tycker om att göra på semestern. Jag har ingen semester, jag pluggar 10 månader och jobbar två. Eller pluggar och pluggar. På pappret pluggar jag väl då. Men...ja. Nej men det går aldrig framåt i min klass. Vi pratar om samhället ooom och ooooom igen. Jag blir galen. Totalt ointresserad av hur många veckors semester man har i Tyskland.


I alla fall. Efter skolan gick jag, mamma och Per till Peppone's och åt pizza. Eller jag åt det, mamma och Per åt annat. Sen låtsasshoppade jag och mamma lite och sen sov vi och sen gick vi ut och åt. Jag tänkte beställa bara någonting lite lätt att tugga på. Det slutade med att jag satt med sex stycken tapasrätter och svullade. Friterade calamares och hundra (nej fem) olika andra rätter. Smart. Jag ville vara smart, så jag bad om en liten doggybag (självklart var det så att jag inte fick i mig allt...), och fransmännen reagerade typ som om jag hade bett om att få rota i deras sopor efter lite rester: "ooookeeej...jag ska eh..hehe.. fråga". Men jag fick min doggybag och var lycklig. Ända tills folien gick sönder i väskan och jag hade calamares överallt. På plånboken, kameran, mobilen, läppglanset. Nu luktar allting friterat. Jag blir inte alls galen.

Efter middagen kom Anna och tog ett glas vin med oss, sen gick mamma och Per tillbaka till hotellet. Jag och Anna satt kvar och pratade lite och efter ett tag kom Megumi, från skolan (ursprungligen från Japan). Åh! På tal om Japan! Idag efter skolan fick jag en liten present av Hissaye (hjälp jag vet inte hur hon stavar) i min klass! Ett par silverhäst-örhängen! Jag blev tokglad, helt oväntat. Hon sa att hon hade sett dem och tänkt på mig! Tänk vad snälla människor kan vara. Bara de är normala. Och inte från Tyskland. Visserligen känner jag lite press på att köpa nåt till henne. Eller typ luncha med henne. Men jag blev glad i alla fall! Inte varje dag det händer!


Gaah nu har jag varit vaken alldeles för länge! Nu är det verkligen dags att sova! Men att tvätta tapas-väskan tog sin tid kan jag säga. Frityr. Gott överallt förutom i väskan.

Godnatt!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0