Galet

Hejhej!

Idag och igår var det varmt och soligt = en varm och lika solig Jag! Och igår såg jag ju Sex and the cityfilmen! Det var ett två och en halvtimme långt underbart frotterande i precis alla märken, men såklart var Manolo Blahnik och Louis Vuitton, Dior, Chanel och alla de andra största märkena mest framträdande. Filmen var fantastiskt bra och jag vill se den igen! Och igen! Och ig.. ja, jag kommer antagligen och mycket troligtvis köpa den när den kommer ut på DVD. Den var underbar...

På kvällen regnade det hysteriskt, precis som vanligt, och jag, Anna och Simon åt middag hemma hos mig. Mysigt. Sen lyckades jag hitta en film som "bara" var fransktextad. Faktiskt så lär jag mig mer på det än att försöka slåss med de franska orden när det är en film som är dubbad.

Idag vaknade jag förväntansfull efter gårdagens fina väder, och det var här igen! Nu på kvällen är det lite molnigt men det gör ingenting... Imorgon väntas samma väder. Underbart. Det kommer att bäras shorts, folk!
Efter skolan gick jag och Nina från England och köpte en varsin macka och gick ner till floden, La Garonne, för att ta lite bilder. Självklart hade jag inte min kamera med mig men det kommer (förhoppningsvis) fler chanser till fotografering... Jag gick hem efter ett tag för jag känner mig inte riktigt frisk (i kroppen den här gången) just nu. Jag tror att det är alla väderomslag (för min 65-åriga fysik) som gör att jag blir lite dålig. Men ingen chans, Frans att det ska få ta över! Imorgon är det ju fredag och ny härlig helg! Och jag ska tvätta i tvättmaskin för första gången! Världen har slutat snurra verkar det som. Jag ska få ordentligt rena kläder. Det låter fruktansvärt faktiskt när jag ser det svart på vitt (blått). Att jag bara handtvättar. Men jag håller mig ren, jag lovar.

Ikväll fick jag två inbjudningar till antingen en "gettogether" hemma hos Laura eller utgång. Men dessutom verkar mina tänder gått bananas och bestämt sig för att utöka befolkningen med ytterligare en visdomstand, mitt namn betyder även visdom så jag kan nog behöva alla tänder av det slaget jag kan få. Ont gör det i alla fall. Känns som om jag har feber i munnen och jag vill nästan ha en isbitring. Bara jag slipper gå till doktorn.


Sådärja. En sista sak: vi bytte ju skolbyggnad för många veckor sen nu för att det dels var ombyggnader som pågick och dels för att taket inte var av det täta slaget. Nu har ombyggnads"arbetarna" eller någon lyckats med något härligt. Taket har rasat in. Jag fann det hela otroligt underhållande. Särkilt eftersom att Blueberry skrev någonting i stil med: skolan erbjuder nyrenoverade klassrum med aircondition. Jaha. Jävligt effektiv AC eftersom att det är öppen himmel. Öppen planlösning. Frankrike alltså hihi.



 

Bild 1: Det regnar lika mycket inne som ute. Men det ser man inte på bilden...
Bild 2: En kopp som fick tjäna som dripp-dropp-kopp. Den fick bytas ut efter två sekunder.


Nu så. Nu ska jag laga mig lite middag och plugga lite subjonctif och hitta en artikel i en tidning som jag ska presentera imorgon på lektionen. Jag ska ta någonting dötrist som typ en ny proposition om gatustädning i Zimbawe. Bonsoir!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0