Regn igen...

Typiskt Bordeaux att regna när alla är lediga. Allt man kan göra är att sitta hemma och glo. Vill inte göra någonting, typ äta lunch, men då måste jag ju laga lunchen. Gah. Jag kan ju gå ut och köpa en macka eller så, men då måste jag ju ut i regnet och det vill jag ju fortfarande inte.

Vi var ut en liten sväng igår. Först kom Anna och Simon hit så åt vi lite ostar och jordgubbar och sånt, sen gick vi ut. Najs. Men gå aldrig ut på Place de la victoire. Det skrämmer mig. Nej men det är lite dodgy ställe. Sen hade jag ju en himla tur med taxin hem. 5 euro och nånting stod taxametern på. "Nej vi har som lägsta pris 10 euro". Men nej! Innan hade han frågat om han kunde få bjuda mig på middag. Typ inte. "Jag har pojkvän" (som bara fan) sa jag. Sen när jag blev arg på honom för att det var så dyrt så hoppade jag ur taxin och han bara  "men middagen då?". Ja jag kan tala om vart du kan köra upp... nä. Jag gick hem istället. Men taxichafförerna här är ju helt dumma i huvudet. Jag ska nog promenera efter det här. Jävla nötter.

Vi träffade på lite swissar och Hampus. Hampus åker hem idag. Anna åker hem om nån vecka. Kvar blir jag. Och shit vad tråkigt det känns när alla åker hem. Fem veckor kvar. Hålla ut. Inte få tokryck och hoppa på nästa plan hem. Suck. Tungt är det ibland.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0