Nu skulle det passa fint med...

1. Sällskap, helst familjen.
2. Blixtsnabba kunskaper i franska, så jag kan åka hem
3. Mammas mat
4. att åka till stallet

Inget annat. Det låter inte som att jag har hemlängtan eller hur? Gah. Idag fick jag ett ryck på den stora tunga dörren som man på nåt vänster måste dyrka upp varje gång man vill komma till skolan. "Aaahhh varför funkar ingenting i det här jävla landeeet?!". Men lite sant är det. Allt är lite hipp som happ här och ojsan jag parkerade ju visst på ett övergångsställe men det gööör inget, jag har ju fått en parkeringsplats!

Mah.

Idag köpte jag en liten present till Anna, och en liten till mig själv också. Kul jul. Eller födelsedag. Och jag är godissugen. Om jag inte passar mig så springer jag nog rätt som det är till Marche plus och köper Ben & Jerrys och Blanc Noisettes. Gaaah! Vit, tjock choklad med nötter i. Å hjälp. Nej, men det går inte för sig. Jag har ju frukt (ja det var ju roligt...)! Meu... Till imorgon är det så att jag ska skriva och hålla ett litet föredrag om en svensk dag som alla firar. Midsommar. Men det blir lite pinsamt att beskriva vuxna människors beteende. Jag tror att jag utelämnar den informationen. Känns för övrigt kul att säga att midsommarstången symboliserar fruktsam/barhet. Nu kom jag inte ihåg. Well, det får nog också utelämnas för jag vet inte riktigt ordet för det på franska.

Nu är jag mätt som en plätt. Så nu ska jag plugga.


Kommentarer
Passepartout

Åh du har ett sephora i närheten? vilken lyx :) Dom är väldigt söta de där, och smakar gott gör det nog också! Och tack så mycket, vad glad jag blir :)

2008-05-07 @ 06:57:25
URL: http://passepartout.webblogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0