Lundi

Måndag måndag måndag. Det var en tråkig måndagsdag idag (tre dag på varann, och med det där: fyra) i skolan. Beige. Vi typ diskuterade hur landet såg ut och hur det är i öst, väst, norr och syd. Efter att alla hade babblat om sina tråkiga länder (typ jaaa det känns som om jag fan har bott i Sweitchz nu!) kom frågan till mig. Och ärligt. Jag har absolut NOLL intresse hur det ser ut i vårt land. Vad ska man säga? I norrland är det skogar. Det är det i södra Sverige också, fast mer åkrar. I väst så gnäller alla när de pratar och i öst så bor alla bra Stockholmare. Nädu. Så kan man ju inte säga, heller! Pah! Jag sa att jag verkligen inte har någon aning och att den frågan faktiskt aldrig har intresserat mig. Läraren: hä hä hä OK! Moving on.... (typ ta bort den här psykopaten från min klass, hon skrämmer mig).
Men mådag liksom. Jag satt och ritade bönhästar och riktiga hästar i marginalen. Som om jag var tio år. Men jag önskar att jag var tio, så varför inte? Dessutom hade jag en mamma på stan som jag hellre ville träffa. Så prick kvart i ett ursäktade jag mig och gick. Resten slutade hel. Men ingen behöver oroa sig, jag är ingen skolker, jag bara ville vara med mami och Per när de äntligen är här.

Vi gjorde mest ingenting, vi gick och åt lunch, världens godaste, och efter det tog vi en promenad till Jardin botanique och tittade lite på blommorna, sedan tog vi le tram tillbaka till Mériadeck och handlade mat; ostar, salamisar, nåt som såg ut som hästkött som jag inte åt, lufttorkad skinka, oliver och bla bla bla. Alla hajar grejen. Så gott att jag hade kunnat bli en tjockis på nolltid. Blir till att göra mig av med dåliga vanan att äta sen när de har åkt. Hunger, äh det är för veklingar! Liksom.
Sen tog vi det lugnt, jag och mamma spelade poker och Per tittade på rugby (jag också, och skrattade åt vuxna män som beter sig som daigsbarn).

Nu är det dags att sova! Skola imorgon (fast jag frågade mami om jag kunde få slippa. Näpp, inte imorgon).

Godnatt!

image105
Botaniska trädgården, för typ en månad sen.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0