Jag leker mode

Idag efter skolan lunchade jag med Anna, åt en chevrésallad som bestod av mestadels sallad. Märkligt. Eller ja det var ju sallad så det hade ju varit konstigt om ingen grönsallad gjorde entre. Men ändå. Till slut kände jag mig som valfritt gräsätardjur och gav fan i resten av salladen. Nog om mina matvanor (har för övrigt godis kvar som jag proppar i mig, per automatik. Typ det finns där därför äter jag. Jag äter alltså finns jag).

Vidare efter skolan skulle Anna springa iväg och möta Simon, hennes australienska "vän". Halft förlovade är kanske det rätta epitetet hahaha, nej förlåt Ännä.
Jag gick och shoppade lite. Ah underbara shopping, du gör mig glad när jag är ledsen och allt däremellan. Nej men lite nödvändigheter. Typ som läppglans i tre dofter (vanilj, choklad och kokos) och dusch-grej också i chokladdoft. Jävligt nödvändiga grejer. Sen köpte jag också ett überfint linne, alldeles, alldeles underbart. Tycker jag då. Så nu finns det ju bara en väg att vandra: att för en liten stund leka modebloggare (fast jag oftast är helt ute och cyklar) och visa upp mina inköp för den otroligt intresserade omvärlden (alltså syster yster)... So here it goes:

image107


image108


image109




Och för den som undrar: JAAA det tar en jävla tid att sitta och först fota skiten man köpt, sen lägga in fotona på datorn, och sen slänga upp dem i bloggen. Shit vad jag inte gör om det här! Hö hö!

I alla fall så är linnet (med volaaaang! Ihh!) från LA City, fina kläder tyckte jag. Mina jeans är från J & Company, läppglansen och duschgrejen är från affären...pam pam pam: SAGA! Jag har ju en pålle som springer omkring och heter Saga så jag bad om den största påsen de hade. Som var en gammal tråk-plastpåse. Snåljerker. För övrigt kan man lägga märke till att jag älskar orange nagellack. Köp det. Och gör vad jag inte har gjort: borsta håret. Piffar upp any given sunday.


Nu ska jag kanske vila lite, läsa lite bloggar, plugga (ja faktiskt, på riktigt den här gången) sakna familjen lite, stressa Anna när hon umgås med Australiensaren, tvinga på någon en utgång (Mojitooos!) och vara allmänt fjortis. Kom igen, det blir kul!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0