Gissa vad?

Idag är OCKSÅ en röd dag! Någon pratade även om att onsdag också var en röd dag. Alltså de tar aldrig slut. Det roligaste var när någon sa: Ameh alltså jag betalar ju jättemycket pengar för det här, jag VILL gå i skolan. And there was silence. Jag typ: ehh...m...
För jag älskar röda dagar! Då får man ju så mycket tid över till att... att... plugga? Nej men att göra saker på. Som att äta. Och sova.

Jag gjorde precis en supersallad till mig själv. Den var väldigt grön och nyttig, men med brie och rouqefortost. Massa olivolja på det och gah! Gott gott.

Nu tänkte jag sova lite, fick ett mindre utbrott idag på lektionen, jag fattade inte varför de har två pronomen för tredje person singular. Sen kom jag på att det var "han" och "honom": il et lui. Men hur skulle jag kunna veta det. Diskussionen övergick snabbt till engelska och jag typ "men ååååh jag fattaaar inteeeeh" och alla bara: men HUR fan kan du inte förstå!? Jag: Ja men hur jävla lätt tycker ni att det är?! Men sen förklarade vår vikarie på ett bra sätt och jag förstod. Jösses liksom.

Juste killen från Nya Ze(e?)land sa att han brukar lyssna på Looptroop. Co-olt. Och killen från Sweichtz (gud landsnamn) brukar tydligen lyssna på The Hives och Mando Diao. Men SOM OM jag egentligen bryr mig. Jag vill bara ha en till svensk i min klass. Svensk=normal.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0