En måndag

Idag är det måndag, kanske inte helt nödvändigt att påpeka. Men för mig verkar det vara det. Jag skriver ner nu varje dag inte bara datumet utan också dagen i mitt lilla skrivblock för att komma ihåg. Hemskt. Men för mig kan det lika gärna vara måndagen den 5 maj, eller typ torsdagen den 28 juli. 2009. Har noll koll. Äsch.

Idag var jag i skolan och vi har en ny lärare nu, som är bra! Hon verkar snäll (men det vet man ju aldrig), hon är äldre än den förra läraren och pratar mycket snabbare. Men det är bra! Det är ju inte så att alla i Frankrike i princip bokstaverar när de pratar. Det är bra att vänja sig vid det. Jag råkade säga att det var påven himself som höll i alla julmässor. Hon typ: "ja...du menar inte prästerna va? HAHAHA!". Ja det var prästerna jag menade. Ganska kul ändå att hon typ skrattar för det gör jag med.

Efter skolan gick jag hem och sov i vanlig ordning (jag ÄR verkligen 65) och sen gick jag till den stora stora kyrkogården som ligger nära mig. Vilket i och för sig kan vara ganska obehagligt, men nä. Det var i alla fall helt sjuka gravstenar, typ som minislott! Jag ska lätt lägga mig där och dö sen! Men får man ta kort i en kyrkogård? Alltså jag kände mig ganska bisarr som drog upp kameran och ville fotografera gravar som nån mentalt handikappad person. Det är ju inte konstigt att tycka att gravar är fina? Eller kan vara? Eller...? Jag behöver nog hjälp.
Och efter min störda fotorunda på kyrkogården gick jag till kära Auchan och slogs med kunderna lite. Jag hittade äntligen Wasa knäckebröd (nej jag är inte en töntig svensk men det är det enda brödet som man inte smäller upp och plötsligt väger 200 kg av. Här längtas det inte efter nån jävla kaviar), och lite flingor och supersuper minimjölk. Typ inget fett alls. Fråga mig inte hur de gör. Och mjölken skulle mina barnbarn kunna schleva i sig för den har en hållbarhet på typ 80 år. I alla fall, kul att skriva om mjölk liksom.

Och nu sitter jag här. Hihihi förresten började det tre nya i vår klass idag, ganska coolt, en var från Sydafrika och en från Nya Ze(e)land, den tredje var som vanligt från Tyskland. Varför lär de och Swissarna sig franska? Hör de inte att de inte kan? Jaja. Men jag hann inte prata så mycket med dem från roliga länderna (bråttom hem och sova liksom) men jag pratade lite med tyskan under rasten, och hon svor så mycket att det inte var sant!! "Fucking beautiful, fucking cold, fucking freezing, damn you're fucking quick (jag var på toaletten)", till slut så sa jag: "You fucking swear a lot!" Och eh. Ja. Det var menat som ett halvskämt (inte) och hon blev nog inte så glad. Hon tittade på mig och så typ vände hon sig lite om.

That's how you make friends, my friends!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0