Äntligen en lugn kväll!

Idag har dagen varit lugn och skön. Jag gick till skolan efter att ha blivit jätteförvånad när klockan ringde. Jag var på middag igår kväll, tillsammans med Anna. Vi var hos hennes (vår?) vän Daniel, som är från Island, i hans hostfamilj. Eller det är en kvinna med två katter (äntligen har jag fått katt-gosa!), men med på middagen var också den andra inneboende tjejen och en kvinna från Japan (som middagen hölls för) och en vän till hostmamman. Kvällen var jättetrevlig och det pratades bara franska. Jag och Anna gjorde Hasselbackspotatis som blev en stor hit hos fransmännen och tillsammans med det var det kött och sås och till efterrätt kanske den godaste tårtan i hela världen. Tyvärr var jag helt proppmätt så jag åt bara lite av tårtan, försökte verkligen att äta upp den men det gick inte! Synd på så god tårta. Så mätt som jag var igår har jag inte varit på hela tiden här (hemskt mamma?)!

Men i alla fall, själva poängen var att jag kom hem halv ett från middagen och var tvungen att diska, städa och plugga! Visserligen var jag snabb så jag började plugga kanske klockan ett och var klar kvart över, men jag var så trött att jag höll på att dö! Hade ganska många fel på läxorna, men asch. Men tröttheten har hållit i sig under hela dagen och efter skolan, när alla från klassen skulle gå och äta lunch tillsammans, gick jag hem och sov. Typ världens tråkigaste. Men jag sov riktigt bra. I min skönhetssömn ringde Fanny! Först drömde jag att det ringde, men sen så vaknade jag och insåg att det var sant! Det var kul att prata med henne!
Efter vår chatstund mötte jag Anna och vi gick till jardin public och solade och åt lite jordgubbar! Väldigt mysigt! Det var riktigt varmt idag!
Men imorgon ska jag försöka vara ute under "De Farliga Timmarna" och sola, herregud man får ju ingen färg annars! Klockan två är det tydligen någon danskurs som jag kanske ska vara med på. Men alltså...salsa. Jag är ingen höjdare på det. Jag kommer ihåg att Isabel skulle lära mig det en gång och det gick väldigt dåligt....jaja det kanske kan bli kul!

Ja men så nu ligger jag här i min säng och ska sova. Har franska Vogue och fransk tv som sällskap. Ska kanske låna eller köpa en engelsk bok, för min Da Vincikoden är klar! 600 sidor liksom! Och ändå tyckte jag inte att storyn var något speciellt. Fast hey det kan jag ju säga när jag sjäv har skrivit en bok på 600 sidor. Ja i alla fall så är det här en lugn kväll! Jag tänkte sova så länge jag bara kan imorgon och sen gå ut på en promenad innan frukost och hoppas på bättre aptit på det sättet! Sen solen, som sagt. Och plugga. Måste köra lite dåtid och futurum. Det finns typ 100 verbformer och alla verkar vara oregelbundna. Och sen så säger man tydligen: jag har mig promenerat/jag har promenerat mig. Det är ju verkligen normalt. Då måste jag typ köpa halsband och koppel till mig själv om jag ska ut och rasta mig imorgon.


Godnatt!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0