37 dagar och räknar nedåt...

Idag är det alltså 37 dagar kvar här. Av cirka 90. Det känns bra. Mest av allt är jag faktiskt ganska sugen på att åka hem. Det regnar mest hela tiden och som jag sagt tidigare erbjuder Bordeaux inte särskilt mycket när det regnar. Jag vill bara ha lite allmänt kul, inte jobba ihjäl mig som turist eller göra saker som tar lång tid. Jag skulle vilja att det fanns små marknader lite här och var, många muséum, mycket platser där man kan umgås. Visserligen finns det plats, men man kan ju inte sitta utomhus när himlen gråter. Det får mig att gråta.

Alldeles strax ska jag ut och köpa frimärken till lite vykort jag skrivit. Med lite tur kommer vykorten fram någon gång innan 2012. Den här veckan, om ett mirakel sker.
Jag hittar inte farmors adress någonstans. Varför är hon inte registrerad på nån typ hitta.se eller så?

Ååå tråktråk trååååk! "Dagens ungdom har inte lärt sig att ha tråkigt". Jo. Men när man har det i snart 60 dagar i sträck börjar det klia lite, man blir lite rastlös. Att gå ut på helgerna kan väl inte vara det enda som finns att göra? Men kanske det också är problemet med "dagens ungdom", att man ska festa för att ha kul. Stackars mig då, som inte ens har kul när jag går ut. Hö hö.

Gah depp depp depp. Roligt liksom. Kul, bra skrivet. Glammigt. Sparkling life in France. Den enda som sparklar här är när regnet träffar marken. Buuu.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0