Bordeaux

Auuu!! Den 6e april åker jag till Bordeaux och pluggar lite franska i några månader! Je suis happy. Det ska bli så skönt att slippa:

- Världens kallaste klimat. Och jaaa jag veeet att det inte har varit snö sen... ja ett par dagar i januari var det väl? Men det är kallt, och det går inte att klä sig! Häromdagen tog jag på mig ullkappa. Jag frös ihjäl. Nästa dag tog jag därför på mig min dunjacka. Jag svettades ihjäl. You just can't win i den här vinter/våren.

- Jobbet. No offence alla på mitt jobb, men my goood vad det ska bli skönt att inte jobba.

- Stockholms universitet. Alltså det där stället. Folk tränger sig i kön (eller folk, jag menar grisar) på sjuelvan och han som alltid varit snäll mot mig där var plötsligt Arga Butter. Trist.

- Att åka svinlångt till skolan. Dessa busslinjer.

- Uppkörningen. Jag inser att man inte kan skjuta på den hur länge som helst, men jag funderar på att tjuvköra i Bordeaux. Det skadar väl ingen? Eller? Jag kan köra bra.


Men jag kommer att sakna:

- Mina djur

- Ridningen

- Syrran

- Kompisarna



Men det är nog allt. Jag tycker att det ska bli sååå skööönt att slippa allt som har med tönt-Sverige att göra.

Och ja, jag inser nog att jag kommer ringa hem som en crying baby och när det är juli kommer jag att spricka av hemlängtan. Men det tar vi då.

So long! Eller oj, jag menar au revoir!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0