Och en till sak

Jag stör mig på mycket. Det ligger nog i min natur.

Men vi har en kille i klassen. Han är nog mycket stressad över hela situationen att lära sig franska, för han visar med hela sitt kroppsspråk att han vill få ut så mycket som möjligt av kursen. Och jag har verkligen ingenting emot ambitiösa personer, det är absolut sporrande.

Men så fort han får tillfälle gnäller han över hur dyrt det är med kursen, och han tar också eftermiddagslektioner och det minsann är inte billigt och jag tycker det är dåligt att vi är så många i klassen och vissa kan ju inte ens prata, det drar ju faktiskt ner min chans att lära mig någonting och det är ju så dyrt! Dyrt dyrt dyrt dyrt.

Idag råkade rasten bli en halvtimme lång - den ska vara en kvart - och för mig som jobbar som slö sjöko tyckte att det var hur skönt som helst, jag kunde sitta och dricka kaffe och titta lite i boken och läsa lite om sånt jag behöver läsa om. Men inte den här killen, han satt och liksom hoppade lite på stället och suckade och skakade på huvudet, och när jag frågade: vad står på? så liksom frustade han och tyckte att det "sucks man" att rasten är 30 minuter. Jaha, sa jag. "Do you mind?" frågade jag. "Hell yeah I do!!! Det är ju så dyyyyrt". Jaha. Sa jag igen.

Sen sitter han och liksom suckar för han tycker inte att lektionen ger honom någonting.



"Men stick då din förbannade nobody, det är verkligen ingen som vill ha dig här om du ska sitta här och sprida din dåliga jävla stämning!"
Det ville jag säga. Men jag kunde inte, för jag kom inte på vad "stämning" hette på varken engelska eller franska. Det enda jag kunde komma på med stämning var "law-suit" men på något sätt kände jag att det inte var ordet jag sökte. Så jag var tyst. Och såret i magen bara frätte sig större.


Och nu kan man verkligen undra varför jag har ägnat ett helt inlägg om honom. Det säger nog mer om mig än om honom eller hur? Haha! Fast jag gillar att stressa upp mig över saker i efterhand. Ibland har jag till och med bråk med någon alldeles för mig själv. Jag vinner alltid då.


Nu ska jag duscha, göra lite middag fast jag fick i mig all näring jag behövde av en burk Fanta. Efter det ska jag skutta hem till Laura och titta på Frankrikematchen. Jag håller på Italien i hemlighet. Men det ska inte yppas ikväll kan jag meddela. Heh.

Tata!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0