Natti natti

Hej hej!

Kom hem för ett tag sen efter att ha träffat Laura, vi gick till Place du Parlement och satte oss på en servering. Vi tog ett par glas vin och jag tog en Dame Blanche och efter det delade vi på en skål pommes frites. Jag är inte hysterisk på något sätt, men ändå, idag har jag ätit pain du chocolat, godis, Dame Blanche och pommes frites. Märk då väl att jag inte har varit sugen på godis och sånt på väldigt länge. Förrän nu. Bäst att lyssna på kroppen. Om kroppen vill ha glass och pommes frites till middag, ja då blir det så. Man lever nog längre om man ger sig själv det man vill ha. Eller så kanske man lever längst om man ger sig själv det som är bäst. Men, ibland vill man ha det man vill ha, inte det man behöver. För att citera Love Actually.

Det var trevligt att sitta ute och prata med snälla Laura och titta på den söta servitören. Efteråt följde jag henne till le tram och jag traskade hem till mig. Idag är en tycka-om-Bordeaux-dag. De börjar bli ganska många nu, garanterat roligare än avsky-dagarna!

Nu: sova. Imorgon: skola. Köpte en söt topp idag, så det är skönt att veta vad jag ska ha på mig imorgon, nu behöver jag bara stirra ner garderoben i kanske sju minuter efter ett par byxor/kjol/shorts innan jag kan bestämma mig. För det är det mina morgonar består av: stirrtävlingar med garderoben. Förvånande ofta förlorar jag.


Godnatt!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0