Mourir

Alla vet att man kan ha varmvattenflaskor i sängen för att få värme (men det är nog bara mormor som gör sånt, men ja)? Gissa hur omvänt det är här. 30 grader klockan tolv på natten. Alla svettas. Vi bara går runt och svettas som galningar. Det finns ingen luft, syret är slut och alla går omkring som guppys och gapar efter lite gammalt hederligt syre.

I lördags, när det var fête de la musique så var vi hemma hos en kompis. Och jag är helt allvarlig när jag säger att alla såg ut såhär:




Det här är ju inte mitt mest fördelaktiga jag, men värmen var helt absurd. Det var absolut långt över 40 grader i lägenheten vi var i. Alla höll på att dö, alla svettades och satt och klappade sig med toalettpapper och drack rosé i ett fåfängt försök att svalka sig. Och tyvärr blev det inte bättre när vi gick ut, det var ännu värre. Tills att det började åska och spöregna. Om det ändå kunde regna! Fast varje kväll eller natt så åskar det, bara för att det är runt 35 grader på dagarna.

Vi har annars haft det jättebra, varit i Cap Ferret (äntligen brun!!!), gått runt i staden, besökt Saint Emilion (vin...by...stad?), ätit lunch, solat och druckit vin. Idag firade vi Systers födelsedag med middag på braig restaurang och vin på en Bar à vin, sen ett par glas till med Basile och Thomas på Place du Parlement.

Men det är inte roligt nu när man vill sova. Jag kan bara inte. Att ha fönstret öppet gör det bara värre. Jag kan liksom inte göra någonting för att få det svalare. Men, jag älskar det! Tänk hur jag gnällde när det bara regnade och var risigt väder. Hundra gånger hellre det här än regn varje dag och kyla så man undrar om man är i Frankrike eller Sibirien.


Syster Yster och jag i St Emilion. Himlen är inte rosa men kameran är galen. Och ja, jag höll på att dö av värmeslag i skjortan.


Godnatt!!!!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0