Klä ut sig?

Vad töntig jag var när jag klädde mig fint för att gå till banken. Fint, liksom. Som om jag skulle på en konfirmation. Rosa skjorta, kavaj, svarta byxor och slutligen klämde jag ner mina skadade tår (ytterligare en historia som kanske inte bör berättas...) i mina spetsiga små pjuck. Swarovski i öronen, klocka på armen och seriös väska. Nu var jag redo att gå till banken. Men liksom töhönt.

Fast faktiskt så tror jag att det gav dem ett seriöst intryck, med legitimationsproblemen och allt. Synd bara att jag svettades som en gris. De har säkert ingen AC på banker med flit så att man ska svettas extra mycket medan man står där och undrar om det blir några pengar eller inte den här gången .


Nu är det dags för sovning. I mitt tropiska klimat. Jag drog igång elementet för att kanske värma ut fukten. Nu är jag både varm och fuktig. Jätteskönt. Godnatt på den.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0