JA Mein Fuhrer!

Hej!


Ska gå och handla lite, men måste bara berätta om min nya lärare. Hon är helt galen i skallen. Helt mental! Det är som om vi alla är fångar på ett boot camp våra föräldrar skickat oss på.


Om någon säger ett ord, en fras eller en mening fel så skriker hon "NEJ! såhär ska det vara! Säg om!" och så får man säga om, ända tills hon tycker att det blir rätt. Jag fick säga om en mening fyra gånger. För man ska inte bara säga ett ord, för att liksom förenkla saker och ting utan det ska vara såhär:


Annan student: Je crois que c'est vrai.


Så ska jag säga: Oui, je suis d'accord avec Annan student, c'est vrai.


Jag kan inte bara säga: ouais, vrai!


Kanske är det bättre, kanske så känner man sig bara som en komplett looser. Gången när jag fick säga om fyra gånger så lät jag väl inte som om jag hade den rätta Guantamo-basen-spiriten i mig, och då gormade hon: "Ja men URSÄKTA - pardonnez-moi, je suis désoleeeeeeee - för att jag försöker lära er någonting". Ja. Sen en till gång hade jag typ nåt i halsen så att det lät som om jag skrek när jag sa typ "jag vet inte" och då såg hon förnärmad ut och bara: "Men du behöver ju inte skrika!". Eh nä...


Behöver jag säga att jag är totalt överlycklig över att få lämna landet på torsdag?



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0