Härligt!

Hej!

Idag har det varit en väldigt fin dag, varmt och skönt! Tyvärr sov jag två av de "bästa" soltimmarna av dagen, för jag var helt dödstrött (uppenbarligen...)! Men jag gick ut och satte mig i Hôtel de Villes trädgård, som ligger mellan byggnaderna för Beaux-arts muséet, otroligt vacker plats! Jag satt där på en bänk och tittade på folk som passerade, på trädgården. Jag gjorde mina läxor tills imorgon och sen läste jag i min franska bok. I två timmar blev jag sittandes och det var så skönt (förutom träsmaken i mitt beniga assss)! Fick lite färg vilket jag behöver...
Nästan precis innan jag skulle gå så satt jag ju som sagt och läste i min bok, och plötsligt så kände jag att jag fick någonting på låret, så jag sänkte boken och tittade efter. Ingen mindre än en liten fågel hade utsett mig till sin alldeles egna toalett! Härligt! En man gick förbi och skrattade åt mig, men jag bjöd på den. Men det var första gången en fågel tyckte att jag var bajsvänlig. Hoppas vid gud att ingen annan tycker det.


Anna och jag i Jardin Public när det begav sig, nu är hon i Cannes och vilar upp sig från de krävande studierna!


Ikväll - denna härliga kväll - är det en gratiskonsert på Place de la Victoire och jag och två tjejer från min klass ska gå. Jag ska hem till den ena om ett litet tag, har egentligen bråttom. Jag vet bara att Maroon 5 ska spela ikväll, jag har inte hört vilka de andra banden är. Typ inhemska indie-pop-svår-emo-fransk-musik. Det får gå. Tänk om det fanns fler gratiskonserter i Stockholm! Lite random sådär, inte bara typ NRJ och The voice eller vad den heter. Där är det mest små starstruck 14-15åringar och jag vill inte riktigt slåss med dem.
Men vi får se, Place de la Victoire är mindre än Kungsträdgården så jag hoppas att jag inte blir ihjälklämd!


Ha det så bra!


Kommentarer
Anna

Hahaaha! Fageltoalett!? Hur lyckas du? :D Jag saknar dig, hoppas du har det trevligt! hur var konserten? har skiner solen, vi var i monte carlo igar och dar regnade det! what?! liksom. bisous!!

2008-06-06 @ 18:53:59
URL: http://twajs.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0