Godissugen

Jag skulle aldrig ha köpt godiset... Nu är jag godissugen igen, och det stör mig att Auchan har öppet till 22. När den timmen är slagen kan jag andas ut, tills dess kan jag inte lita på mig själv!

Soligt och varmt idag igen, och det bara fortsätter! I nästa vecka blir det 30 grader, det ska bli skönt, är trött på mes-värmen. Även om det steker på i solen... Nu är det superblått på himlen och jag kan tänka mig att det är fullt på den irländska puben. Men om tio minuter börjar en hästfilm på TV, och inte för att jag föredrar TV:n framför solen, men det är en del i mitt pluggande idag (äh tror fan jag går ner till Auchan å handlar cändy, det här lät ju deppigt), istället för att läsa i min bok så kan jag titta på film, som handlar om mina favoriter: hästar. Så får det bli.

Vi pratade om handikappade idag i skolan. Och jag sa att det finns en massa lösningar för handikappade i Sverige, alltså så att rullstolsbundna kan gå på bio, konserter, upp för trappor osv. Det stämmer väl? Jag sa också att Sverige var super-politiskt-korrekta och känner sig tvugna att fixa sånt. Om man jämför med här. Hehe lycka till säger jag bara. Visserligen på konserten igår såg jag både rullstolsbundna och en blind man. Det är häftigt. Att vara blind kan absolut inte vara det lättaste. Hemma finns det ju det där ta-ta-ta-ta-ta-ta-ljudet när det är grönt respektive rött ljus för gående på övergångsställen, men här finns det inte. Och här blir även seende halvt överkörda. Jag hade grönt igår när jag gick över gatan, men en man svänger i typ 60 in mitt på gatan där jag går. Och jag fick kasta mig över för att inte bli överkörd! Galning...

Jag är inne på min nionde vecka här! Her-re-guuhuud vad fort det går! Och thank you God, vill jag också säga. Nio veckor, fyra veckor kvar. Om två veckor kommer Fääänny pääänny och när hon har gjort sig ökänd i Bordeaux är det bara en vecka kvar till hemgång. Det är skönt att tänka i veckor. Helst dagar. 30 dagar. Typ. Inte det att jag inte gillar det, men jag vill heeeem till mina kompisar och min familj och mina djuuuhuuur! Jag är så barnslig. Jag kommer att flytta hemifrån när jag är runt 30 och börjar bli flintis (om jag hade varit kille, vill säga). Jag kommer att vara barnlös och endast prata med mamma om dagarna och klappa mina långhåriga katter. Så kommer katterna och jag att äta middag ihop, fois gras blir det varje kväll, för det är en rätt som passar både mig och mina katter. Jag kommer att klä mig i fotsida kjolar och kalla mig för madame.

Ja, godis var det! Up up and away!!!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0