Det är alkoholen som gör det!

Javisst! Just nu finns alkoholen i mitt liv på tre sätt:

1er: Kanske lite konstigt att skriva men: jag har hittat världens bästa deodorant. Innan har jag alltid kört på Rexona och Dove, men det är ju så jäkla mesigt i Sverige, "no alcohol" stoltserar de med på flaskorna. Ska jag bli glad av det? Jag VILL ha alkohol i mina deodoranter, det är ju för sjutton det som gör det! Nu har jag på mig min nya deodorant där det står på baksidan typ: Aqua, ALCOOL (alla vet ju att det är i rangordning som det står på innehållsförteckningen). Tack Gud! Jag har glidit omkring i den 30gradiga värmen med t-shirt och jeans, legat och solat vid poolen - men ingenting! Jag luktar dagsfärsk nyponros.

2eme: Av någon anledning så blir jag sugen på öl så fort det visas fotboll på TV. Det är som om jag har någon slappa-i-soffan-medan-frugan-gör-jobbet-gen. Manlig gen, alltså. Jag är annars en vitt vin- och rosétjej, men under EM (aah jag kan inte bli mer tönt-svensk än såhär) byts det ut mot öl. Väldigt märkligt. Men så får det vara. Gott är det (nja.. jo. Kanske).

3eme: Ja, alkoholen lever sannerligen i min hy. Nog för att jag får ta mig friheten att välja precis vilken typ av alkohol jag vill att förtära, men det betyder inte att min hy håller med. I alla fall inte den i ansiktet. Två horn i pannan och tre vulkaner på hakan. Undrar varför ingen visslar åt mig på stan?


Annars så har jag varit i skolan, föga förvånande. Efter mina nyförvärvade kunskaper i Det Franska Språket gick jag och köpte lite lunch med Rebecka och Orfeo (ny swiss), så satte vi oss på en bänk och åt. Efter det tog de en kaffe och jag tog toaletten på ett fik och sen var Rebecka tvungen att gå till sin eftermiddagslektion och jag och Orfeo satt kvar och pratade. Mest om prostituerade i Thailand, otrevligt nog.

Seeen gick jag hem, bytte om till bikini och gick ner till poolen och låg där och läste franska tidningar. Lilla Systeryster ringde och det var så kul! Jag hörde den underbara "Neutrala-damen"-rösten från tunnelbanan. Men jag saknade på nåt sätt ändå inte "Enskede gård" (vilket självklart resulterade i: Vad fa-an gör du där?!).


För övrigt borde jag öppna en restaurang. Mina kulinariska överraskningar till mig själv är helt sjuka! Jag skojar inte! Alla skulle vilja ha mina proppade sallader. Man blir dödsmätt, men inte fet. Det är riktig lycka det? Dagens sallad innehöll: sallad, tomat, gurka, majs, kikärter, haricots verts, champinjoner, chèvreost, camembertost, bacon och oliver. 11 grejer! Tyvärr skulle väl salladen ligga på typ 200 kronor för att jag skulle få min restaurang att gå runt, men vad fan. Det kan det vara värt!


Ikväll ska jag titta på Sverige-Grekland. Yay...


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0