Carte bleue

Idag har allting löst sig igen! Det är en ganska stor lättnad kan jag meddela. Jag är även stolt över att jag kunde göra ett bankärende på franska. Och dessutom gick jag och frågade i min mataffär om kortet har upphittats. Icke. Men det är bara min egen fåfänga som gör att jag vill hitta kortet igen. Det spelar ingen roll nu.

En lustig grej på banken hände när jag skulle visa min legitimation, bankmannen mumlade och grubblade, och sen frågade han om någonting jag inte hörde. Då viftade han bara bort mig och sa till sin kollega: "Ja dom verkar inte vara så noga med legen i Sverige". Typ här saknas det mycket. Då undrar jag: är Sverige inte noga? Man får ju inte ens gå till banken typ om man inte viftar med sitt leg innan. Man får heller inte ens närma sig kassan med ett 6-pack öl om man är under 18. Här köper varenda 13-åring sprit. Men men, perspektiv.

Efter det köpte jag mig ett fint armband. Jag kunde faktiskt tycka att det kunde jag faktiskt få. Sådeså. Liksom springa runt halva stan för att få reda på vad jag tar mig till i ett U-land när pengarna sitter fast på kontot som saknar kort.

Dessutom tvättade jag idag! Det blev ingen tvättning hos Anna, för torktumlare saknades och jag ville ha tvätten torr på en gång. Med den önskan kom jag inte så långt. Jag tog med mig nästan alla kläder jag har och kånkade dem till Den Allmänna Tvättomaten (aka Snuskstället - laverier skrämmer mig) och väl där insåg jag att jag hade pengar till precis två maskiner. Plus tio minuters torktumling. Jöbbigt! Dessutom fick jag ställa mig utanför tvättstugan för att tigga växel av förbipasserande som roande nog tog mig för en uteliggare. I J&Company jeans, Moschino t-shirt och Tiger-velourjacka. Hahaha! Men i alla fall, tio minuters torktid räcker inte alls. Inte alls. Men åtta euro är också ganska saftigt för lite (asmycket) tvätt. Så nu har jag allt på tork i min enorma våååning. Luftfuktigheten här inne överstiger 150 procent och snart blir väl kondensen så hög att det börjar regna inomhus. 


Jag åt precis värsta rå-salladen, innehållandes sallad, tomat, gurka, haricots verts, majs, paprika, lök, kikärter och oliver. Magen står åt alla håll.

Nu ska jag försöka få plats i duschen med alla mina kläder och göra mig lite ren innan jag pluggar loss!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0