Synestesi

Så här ligger det till:


A - Röd

B - Beige

C - Gråbeige

D - Blå

E - Gul

F - Grön

G - Orange

H - Grå

I - Vit

J - Mörkblå

K - Brun

L - Blå

M - Ljusgul

N - Ljusbeige

O - Svart

P - Svart

Q - Grön

R - Mörkblå

S - Vit

T - svart

U - Grön

V - Vit

X - Bara ljus

Y - Orange

Z - Grå

Å - Lila

Ä - Orange, starkare än Y

Ö - Svartblå

1 - vit
2 - blå
3 - gul
4 - röd
5 - gul
6 - rosa
7 - grå
8 - blå
9 - ljusrosa
10 - svart

Måndag - grå
tisdag - röd
onsdag - ljusblå
torsdag - mörkblå
fredag - gul
lördag - röd
söndag - svart

Sen när jag ska tänka på vilken dag det är ser jag dagarna som en remsa, med måndag längst till vänster, så kan jag rulla listan fram och tillbaka när jag tänker på dagarna.
Året är runt, med december och januari längst upp i mörka färger, sen blir det gulare och gulare tills augusti-någonstans blir det orange.

Jag trodde alla såg det såhär, eller liksom hade ett eget mönster, men det finns en del som inte har det. Konstigt.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0