Mitt nya år

Jag sitter nu här, i min säng, precis som vanligt. Det är ju bara en dag, right? En dag då säkert 75 procent av Sveriges kvinnor har på sig klänning. Och strumpbyxor och höga klackar. Hårspray och glitter. Mycket champagne. Mascara som rinner. Bråk med vänner och pojkvänner. Kallt och spyor i rabatten.

Jag är faktiskt ganska glad över att jag ligger här. Katt i (eller under??) sängen, pyjamas, Notting Hill på tv, tjockt täcke. Ja, jag skulle gärna vara på en stor nyårsfest, med lika mycket klänning, strumpbyxor och glitter, men då hade jag gärna varit frisk. Nu har jag världens huvudvärk och ont i halsen. Jag tog ett halvt glas vin när jag gjorde i ordning middagen och mådde så illa att jag höll på att svimma. Inte läge.


Även om jag VET att jag inte orkar göra mig i ordning så låter alla "förklaringar" så falska. Det är bara för att man "ska" vara ute ikväll. Jag gissar på att jag kommer sova innan tolvslaget. Uh. Trött.

Gott nytt år. Jag hoppas att 2009 blir ett bättre år, för ärligt talat, 2008 var så fruktansvärt urkasst så det slår alla rekord. Förutom Frankrike, då. Men det tyckte jag ju inte då. Men resten sög. Så jävla mycket.


Jag gnäller bara. Löfte, kanske? Inte gnälla så förbannat.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0