Frère Jaques

Oh my oh my. Jag är slut som artist. Döden dö. Börfday.
Tentan gick bra, har några småfel som inte gör varken från eller till. Eller jo de gör ju från, men inte så markant.

Sen igår hade vi julsittningen. Vi var de enda icke-arkeologerna (men arkeologer!!!) och fick typ underhålla. Eller nej, vi fick sjunga en sång. Rubriksången. Det gick bra. Synd bara att jag typ var smådragen redan innan middagen. Efteråt var vi alla nog rätt dragna. K var i gasen! Vårt avsked tog typ en kvart. Trots att vi båda ska plugga på SU i vår. Vi ses inte på typ en månad. Och vi ska ju gå ut också. Men snaps does that to you. Härligt!

Sen skulle jag ta mig hem idag, och det var inte det lättaste, visade det sig. Jag fick sitta på en busshållsplats och undra om en buss skulle komma, vilket det inte gjorde. Då tänkte jag åka omkring med en annan buss, för att hålla värmen lite. Så jag frågade.

Jag: Eh hej! Får jag åka med, för jag ska åka med den här bussen sen! Och jag fryser så...
Chauffören: Fryser DU? DU fryser? Vad tror du JAG gör? Jag är inte ens född i det här landet!!
Jag: Nä...nej... hehe. Oj.
Chauffören: Du ska åka med?
Jag: ja tack, tack!

Sen åkte vi, och så stannade bussen utanför han Idoljurygubbens hus, och då - eftersom att jag var den enda i bussen - ropade han: KAN DU SJUNGA??
Jag: nää (ja jag låter som en jävla tönt) hehe nej det kan jag inte.
Chauffören: För här bor han Bagge!!!
Jag: Jo.. jag vet. Såg du att hon Laila gick här utanför nyss?
Chauffören: JA! Hon ser gammal ut! Hon är ung, men ser gammal ut ho ho ho!
Jag: Ja..........(stirrar ut genom fönstret)


Förmodligen är det bara jag som ser någonting roligt i det här. Men det var ganska bisarrt.

Mycket bisarrt har hänt. Hjälp.


Kommentarer
Hanna

haha u and me both! :)

2008-12-17 @ 22:41:02
URL: http://siirala.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0