Eh Bonj...yo

Idag är det söndag och om ingenting omvälvande händer så innebär det att det ju är måndag imorgon. För tillfället får precis vad som helst hända så att det inte blir måndag imorgon. Det får väldigt gärna bli söndag en gång till. För imorgon har jag tenta. Och jag har inte börjat plugga ännu. Så bra.

I torsdags hade jag en muntlig presentation om de vuxna i boken/filmen Au revoir les enfants. Hehe. Jag blev lite nervös. Minst sagt. Min puls gick upp till typ 300 och mitt hjärta bankade så högt att det syntes. Nej men alltså, det syntes. Så började jag läsa av mitt papper som en fjärdeklassare och den vanliga härliga nervositeten gjorde det den oftast gör: jag tappar typ bort mig i texten, jag läser fel och typ fnissar hysteriskt åt mina felsägningar och min blick blir stirrig. Det som börjar i ett bra tempo eskalerar tills jag till slut rappar fram min text, fortare och fortare fortare FORTARE. Slutligen låter jag som piff och puff, någon snabbspolar mig.
Sen avslutade jag allt med att typ andas ut den luft jag andades in när jag började presentationen och sa: ehh "c'est tout, merci". Det var allt, tack.
Ingen större retoriker, med andra ord. O den skammen!


Så nu är klockan kvart i tolv. Jag vill inte plugga. Jag vill typ ligga i min säng hela dagen. Räknas man som icke-produktiv då? Om man bara tittar på Pirates of the carebbean-trean? Och äter godis?
Jag vill inte plugga! Skönaste vore om jag bara liksom, "äh det får bära eller brista, vafan, nåt måste jag ju ha snappat upp under terminen". Synd bara att jag inte har snappat upp så mycket. Eller jo det har jag väl. Men jag ORKAR INTE. Orkarinte. Korintkaka.

Hörssenda.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0