Timmarna

Herregud klockan tickar, bara snabbare och snabbare känns det som. Rätt som det är ska jag väl åka hem, eller nåt. Fast först ska MAMI och Per komma och sen FANNY och Emelie. Det ska bli kul! Jag tvingar alla att bo på mitt Hôtel så att vi kan hänga vid poolen tillsammans. Jag menar, vem vill inte lägga sig i bikini (kanske Per?) när det är typ 17 grader. Ohuuu det är så kallt! Men jag satsar alla mina pengar på nummer 22 grader på fredag. Och jag dör om jag inte vinner.
För det kan inte vara såhär kallt. Inte nu. Alltså visserligen kan man sitta ute och dricka kaffe och sola sig lite, men i skuggan (höll på att skriva suggan, vad har man där och göra?) och på kvällen är det kallt kallt kaaahaaallt!

Well. Idag har jag ägnat mig åt mina favoritintressen: fika, sova och äta. Jag är som en bebis i jätteformat. Inte så många bebbar som dricker kaffe (men jag gillar sött kaffe......) men sova och äta är signifikant för bebisvärlden. Idag åt jag lax som jag stekte (ville mest skrika: maahaaamma när vet man om den är klaaar!?), och stekte och stekte, till slut var den mest en liten hög av frasigt kol. Men jag står inte ut med råa saker. Eller cru som det heter här.

Efter min nap men innan middagen träffade jag Anna. Hon har en dejt ikväll men var livrädd för att han skulle mörda henne (efter det som hände i Paris), så jag tog adressen till killen och hon lovade att hon skulle höra av sig och jag lovade att jag skulle möta henne om hon var tvungen att fly, men då blev hon rädd att jag skulle gå ensam och dö så då lovade hon att hon skulle betala en taxi till mig istället. Jobbigt när det är två som är lika neurotiska haha!

Jaha och nu är min onsdag snart slut. Jag sitter och gör mina läxor tills imorgon (knepigt att ha läxor till dagen därpå. Jag är van vid typ tre dagars mellanrum så man hinner glömma bort allt), passé composé och lite andra saker som negationer (orka ha regler för det liksom).

Snart ska jag skutta in i duschen och tvaga mig - och jag hoppas på varmvatten i över en minut - och sen ska jag sova i denna lägenhet som är som en laxbastu nu. Mamma, kom tillbaka, allt är förlåtet - jag kan också göra fisk-os verkar det som!

Pussisnuss


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0