Tejp och fête...och demonstranter

Hej hopp!

Idag har dagen som vanligt gått trés rapide! Jag kan inte fatta att klockan redan är sju! Helt sjukt! Idag var jag som vanligt i skolan (det ska bli skönt med helg kan jag säga! Jag är ju bara van vid tvåtimmarslektioner!) och en tjej i klassen fyllde år, och den tyska kvinnan gav henne en liten tårtbit, det tycker jag var lite snällt. I alla fall så satt vi och skulle försöka plugga då det plötsligt regnade in genom taket! Gissa på vems plats? Ja vem annars? Jag fick kasta mig åt sidan. Det slutade med att vi fick gå till den andra byggnaden som skolan har. Tack! Nej men allvarligt, tack Blueberry! Fint att ni håller er till sanningen i era beskrivningar av skolan! "Nyrenoverade och fräscha lokaler för studenterna". Jo, vi kan ju börja med att säga att 1. Vårt klassrum har inga fönster. Eller jo i taket, men ah juste, de är förtäckta! 2. Det är stenväggar, vilket equals fukt. 3. Efter ett tag sitter alla och typ hyperventilerar, för vad händer, jaaa luften tar slut! 4. När det regnar ute, ja då regnar det minsann inne också. Varför göra skillnad?

Nej nu blev det lite väl neggo. Men alltså det är ju bara så det är! Men efter skolan gick jag hem och åt lite lunch, så träffade jag upp Veronica på Meriadeck för att hon skulle handla presenter till familjen för hon åker hem på lördag, och jag skulle köpa skor och mat. Jag hittade ett par jättefina skor som jag i och för sig hittade i måndags, men jag är ju en sån som håller på mig och väntar och värderar. Heh. Men i alla fall så köpte jag dem, ett par riktiga jävla löparskor så att ryggkotorna bara fjädrar när jag går.
Sen köpte jag också papper och TEJP! Så Fanny, imorgon postar jag ditt paket and shoot me if I don't!

Idag höll jag för övrigt på att bli påkörd av polisen. Det var ju trevligt. Men det roliga var att efter att ha nästan mejat ner mig så vevade han ner rutan och bara "Jag ber tusen gånger om ursäkt mademoiselle (ja jag kan nog inte stava till det) och så blinkade och log han! Alltså, han var ju inte snygg eller så, men det fascinerande med det var att hemma skulle polisen typ: "AHA och hur var det här då? Tycker du själv att det är smart att gå över gatan sådär spontant... hmmm, det blir nog böter det här flicka lilla". Så det var kul. Efter skolan så gick jag hem min vanliga väg, och då fick jag svar på varför det var så många polisbilar ute, det var värsta demonstrationståget! Mot La Poste, men jag gissar att det inte riktigt var samma Poste som jag lätt skulle kunna ansluta mig i ett demonstrationståg mot. Alla hade nitar lite överallt på kläder och diverse kroppsdelar och rutiga kläder och skrek och hade sig. Inte riktigt min typ av människor.

Jaja, imorgon är det freeeedag och det är dags för mig att gå ut med de från det andra residenset. Det ska bli kul, hoppas jag! Men det blir nog inte klänning för att nu är det inte mer än 15 grader ute...brr!

So long!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0