Sephora

Igår var jag och Anna ute på en liten shopping spree. Det var kul, humörshöjare nummer ett! Eller ohotad etta på den listan är i och för sig när det går riktigt bra på en träning med hästen, då kan man vara glad i en vecka, men shoppingen är i alla fall en fyra, femma (diverse djur, familjemedlemmar och vänner kommer väl före då) och i brist på dessa upplevelser är det ett bra komplement.

I alla fall så köpte jag en vårjacka, men typ trenchcoat, fast ja, inte helt precis som typ en Burberry trench (O gud, varför blir den inte min? men den är typ billig här. typ) utan lite annorlunda. Ja. Hur som helst så var den enda i storlek small smutsig i nere kanten och jag frågade om de hade fler, men nej det var sista. Då hörde jag om det inte var lite möjligt att få rabatt (för vilken galning köper en smutsig vara? Svaret kommer alldeles strax), men nej det var absolut inte möjligt, för det var ju inte de, företaget, som hade smutsat ner plagget utan den stora och hemskt lömska grupp som kallas konsumenter. Så jag fick betala för vad någon annan tappat människa åstadkommit. Men efter lite skrik i affären (på svenska) - att Frankrike är ett jävla u-land med endast barbarer som invånare - köpte jag jackan. Men efter en snabb tvätt var smutsen borta. En jävla tur. Annars vet jag vad mami hade sagt. Jaja.

Sen köpte jag lite andra grejer typ som underkläder (helt underbara) och ett gulligt linne osv. Sen. SEN. Gick vi till Sephora i ovanlighetens namn (är det någon idé att nämna att vi var där idag igen?) och jag köpte bara ett nagellack och ett doftljus, men sen ljög jag. Jag ljög och sa att det var en present så att jag skulle få den fina stora kartongen som är svart, svart och vitrandig och så står det Sephora på den. Ååå jag känner mig så töntig och elak. Jag fick med papper, klisterlappar och snören och grejer. Jag skinnade Sephora på sånt som är till för riktiga kunder som faktiskt handlar och är ärliga, inte till snikna kusiner från landet som jag! Men... jag ville ju ha den. Men nu tittar jag på den och det är en helt enorm låda, för hur ska jag liksom få hem den? Jaja later...

Nu ska jag börja göra mig i ordning (guldklänning för den intresserade - alltså Fanny) och sen äta middag.



PS: Sephora: ja det är jag som använder upp typ hela provflaskan av Viktor & Rolf.

PS2: Ja det är bara för att jag inte har råd att köpa den.


Häjhäj!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0