Någonting att ätaaaa...

Idag har jag äntligen fått äta min favoritlunch: keso, tomater, avocado och kalkooon! Man håller sig mätt, men smal! Yay! Fast kalkonen (dinde) är inte riktigt som hemma. Den luktar typ...chark. Men med en jävla massa salt och peppar smakar det i alla fall någonting. Grillkrydda är ännu ett oexploaterat område här verkar det som. Igår fick en snäll mamma hjälpa mig att hitta keso:

Jag: Do you speak english?
Mamman: Yes!
Jag (tänkandes): haaaaaaaalleluja, haaaaaleluja, ha.. ja.
Jag: Vad heter cottage cheese på franska?
Mamman: Cottage cheese!

Ehh... smidigt. Men hur ska man veta?! Fast andra engelska ord är chewing-gum, week-end och liknande. Tattigt att sno från engelskan (hej undrar vad jag gör hela tiden, och undrar vad resten av hela världen också gör).

Idag slängdes jag bryskt ner i frysboxen av min lärare. Vi fick förresten läsa lite texter om olika boenden, så frågar hon om det är något ord vi undrar över, och då är det en människa, och jag kid you not nu, som undrar vad élecricité betyder. Alltså menar du allvar?! Menar du på riktigt riktigt allvar?! Jag ville hoppa ut genom fönstret.

Men sen i alla fall, så skulle alla rita upp sina hus/lägenheter på tavlan och förklara allt, och gissa vem som INTE fick göra? Just det. Hon typ frågade om jag ville göra eller om den andra tjejen skulle göra, och då sa jag att det inte fanns tid, vi hade redan gått över lektionstiden. Då bara: ja men du kan ju gå om du vill det.

Men ursäkta liksom? Nej jag betalar typ en miljard för den här jävla skiten så jag tänker fan inte tolerera att en obstinat 25 åring snäser av mig. På den nivån ligger det (alltså runt 4, 5 år). Så jag ska gå till rektorn och byta grupp. Men helt ärligt, jag kan ju inte vara i en grupp som inte vet vad elektricitet är. Typ täääääänk lite själva då?! Eller, ska det vara för mycket begärt. Sen var det en massa andra grejer också, men går jag in på dem så brister typ mina blodkärl i hjärnan och det vill vi ju inte (inte?).

Nu ska jag shoppa lite kläder och underkläder med den royalitets-dejtande Anna (ja det visade sig att dejten hade några högst intressanta och kända släktingar). Som förresten lever och hade trevligt!

Tataaaa!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0