Mina och dina vänner

Hahaha ja det är kul att lära sig ett språk... Det finns så många små regler som man i svenskan tar för givna, man märker inte ens att de finns där. Men i ett främmande språk kan mycket gå fel... Jag kommer ihåg när Fanny ringde hem från Nice och typ skrattade ihjäl sig för att hon hade råkat skriva att hon gillar att gå ut med djur (som i dejta djuret), vilket kanske inte riktigt stämmer. Hon menade förstås att hon tycker om djur.

Jag kan alltså fortfarande skratta högt för mig själv åt det här fast det kanske inte verkar så roligt. He he he.

Jag råkade säga igår till min lärare att "i fredags åt jag middag med Veronica och dina vänner". Hon typ: Ehehe du menar inte hennes vänner då? Veronicas alltså? Typ jo.

Men vad fanken. Det är väl bättre att snacka på och säga fel än att inte snacka alls. Men man kanske ska få de grundläggande sakerna på plats först. Kan ju annars bli lite märkliga missuppfattningar. Som att man inte får jobbet för att de tror att man gillar djur på ett ovanligt sätt.


HAHAHA


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0