Lika lömsk som glömsk!

Idag har jag varit lite nere. Jag har haft lite hemlängtan, jag hade en ful hårdag, en ful kläddag, en fetdag, en ful-ansikts-dag och god knows what.

Jo, god knows what förresten. Ja jag gick upp i morse och försökte leva mitt liv i vanlig ordning. Alltså precis som vanligt: stiga upp, koka ägg, sminka fejs, kläda kropp (kläda är inte ett ord), äta ägg, äta yoghurt, packa väska, hata regn, gå till skola, lyssna noga.

Ja i alla fall. Men denna dag var inte som alla andra. För det var en torsdag. En man i min klass frågade mig om jag skulle åka med till vingården med de andra studenterna imorgon.

Jag: Imorgon? Hehe hurru det är på fredag!
Manlig student: Ja, det är fredag imorgon.
Jag: Men haha nej det är ONSDAG idag!
MS: Nej, det är torsdag.
Jag: Nej, onsdag.
MS: Men gud, titta här då! Så visade han upp sin mobil där det mycket riktigt stod torsdag.
Jag: Jaha men titta HÄR då! Så visade jag upp min mobil där det mycket riktigt stod onsdag.
MS: Men det är det 17:e idag.
Jag (jag inser att jag här börjar låta rätt trögfattad): Nej det är den 16:e!
MS (tänker): men gud dö korkade svenne.

Jag: Ringer hem till Fanny och frågar vilken dag det är. "Torsdag!" kvittrar hon.

Jag: Haka Ner I Marken 2008.

Här någonstans ville jag bara börja gråta. Alltså på riktigt. Jag gick hela dagen igår och trodde att det var tisdag. Idag var det onsdag, det bara måste vara så! Så jag tittade på min mobil igen och liksom det stååår ju den 16:e, jag undrar om det hänt nåt med den eller om jag alltid levt en dag efter? Men jag har ju kommit i tid..
Jag började fundera på om jag var i skolan i måndags, och jag frågade min lärare och ja, det hade jag. Jag sprang typ till Anna och ylade om hon kom ihåg vad jag hade haft på mig.

Sen värsta scenariot: tänk om jag sovit bort en hel dag!!!!!!! AAAAHHH!!



Men Anna sa att det blir så ibland, mamma sa också det och Fanny bara skrattade. Det var inte roligt! Jag fick tänka på alla basic grejer som vad jag heter, var jag bor, vad mamma, Fanny, pappa och alla kompisar heter. När jag fyller år. Hur gammal jag är.
Nu i alla fall finns det två möjligheter: Alzheimers eller tumör som ligger och växer lavinartat på min hjärna. Jag röstar för en kombination av de två.

Godnatt!


Kommentarer
Anonym

Ha ha, vad skönt att det finns fler förvirrade själar på denna jord ;-)

Kram

2008-04-17 @ 21:57:28


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0