Je faire du shopping tous les jours

Hej!

Idag regnade det - i vanlig ordning - och jag tog inte med mig mitt paraply. Bra tänkt. Men jag klarade mig rätt bra. Med min nya trench behöver jag inte lukta get varje gång det regnar, som med min ullkappa. En ganska schysst känsla.
Det började två nya i min klass idag, en konstig schweitzisk kille som säger "shit" hela tiden och skrattar jättehögt och liksom kort och opassande: HA HA HA. Tystnad. Alla typ: ehh okej... Och en jättegullig amerikansk tjej som är 29 år och redan advokat! Hon är från Los Angeles och efter att ha tvekat i flera timmar frågade jag henne om hon brukar se kändisar på stan. Uppenbarligen var svaret jag. Jag blev lite avundsjuk. Och ja jag är 14.

Efter skolan så åt jag och den amerikanska tjejen - Stephanie - lunch och sen hade hon afternoon classes och då mötte jag upp Anna och vi kollade upp lite ställen som påstods vara bra för shopping - St Michel - och åkte dit, tillsammans med två andra nya studenter, chockerande nog från Schweitz och Tyskland (som 99 procent av studenterna). Men tyvärr visade det sig vara typ arabic-land. Vi typ: njaa arabiska bröllopsklänningar? Näh.

Så vi gick upp till hederliga gamla rue Saint Catherine och jag köpte två par jättefina loafers för bara - håll i er - 12 euro!!! Mouu jag dog! Efter min lyckade shopping spree gick vi och drack kaffe, men efter att min kära vän Magkatarr har återvänt så tog jag ett glas vatten med syrop mint, vilket var okej Fanny, men lite väl sött. Jag fick hål i tänderna.
En märklig grej här är att folk hånglar typ in public. Bredvid oss på cafét satt det en kille och en tjej och det var så att man ville skrika "men get a room!!". Inte fräscht. Samma sak när vi väntade på le tram till St Michel. Liksom måste man visa sin affection för alla? Kan man bara inte låta bli? Jag vet att jag kan. Jaja.

Här skulle det vara en bild på finskorna (inte landets invånare) men eftersom att blogg.se eller min dator eller internet eller påskharen har uppenbara problem, så blir det inget.


Igår var jag till Le jardin botanique och stirrade lite på lite blommor och sånt. Mest intressant var ett par grodor som hoppade omkring i en bassäng. Men en walk längs floden la Garonne var fint. Jag mötte upp Anna (oh la la quel surprise) och isländska Daniel i trädgården och sen gick vi hem. Fast nu ljög jag. Jag gick över bron men sen tog jag le tram hem. Shame on me! Men det var första och sista gången. Kan inte hålla på att lata mig sådär.

Nuhu ska jag duscha och efter det pluggaaaa!!
Hejsvejs!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0