En vecka

Nu har det gått en vecka, nästan. Det går ruskigt fort! Bara 12 kvar. Det har egentligen inte hänt så mycket de senaste dagarna, igår var det ju fredag och jag var i skolan och sen gick jag, Veronica och Anna och åt dessert på en resturang (Veronica ville göra det innan hon åkte!) och efter det köpte Veronica en sjal eller scarf på Hermès och jag dog när vi var inne där. Bara det att de typ säljer sadeltvål och så hängde det ett fantastiskt träns där gjorde att jag bara ville ha många miljoner. Att bara handla där för. Ska ta med mami dit.

Sen på kvällen så åt vi middag på residenset som Anna bor på (och Veronica men hon har ju åkt idag), och jag kan säga att jag är lite glad åt mitt hotell, för deras residens såg ut som min Uppsala-korridor och jag vill minnas att jag inte alls trivdes där.
Efter middagen gick typ alla ut, men jag och Veronica och en kille på residenset gick hem istället. Eller de var ju redan hemma, men jag gick de två kvarteren till mitt hotell. Så tog jag en dusch och sen somnade jag. Men det blev en inte så lång sömn, jag vaknade halv åtta och kunde inte somna om, och dessutom har jag fått någon allergisk reaktion i mina ögon som nu är svullna och svider, säkert den äckliga heltäckningsmattan i mitt rum!

Ikväll tänkte jag stanna hemma och bara vila så jag orkar en vecka till i skolan, det tar faktiskt ganska mycket på krafterna! Jag tänkte plugga lite också. Imorgon tänkte jag gå till Musée des beaux-arts och ta mig en titt, och kanske till Jardin public som har en botanisk trädgård.

Jag inser nu att det låter som om jag är 65 när jag läser det jag skrivit. Kul liv. Men jag är så trött! Och det känns som om jag har så mycket tid på mig att göra massa grejer så jag orkar liksom inte beta av allt första veckan... Dessutom har vädret varit så konstigt de senaste dagarna, supersol blandat med regn och hagel, så man vågar ju knappt gå ut! Jag måste ha ett paraply egentligen men jag känner liksom inte för att köpa ett, för hallå, jag väntar på sommar! Och på somrarna ska man väl inte behöva paraflax i Bordeaux? Eller?


Nu tänkte jag fixa lite middag, blir samma som häromdagen för det var helt obeskrivligt gott! Ciao!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0