Dimanche

Kanske skulle vara lite wild and crazy och köra ett inlägg helt på franska? Hehe kanske inte...

Men hej!

Idag var det som de flesta utan alzheimers (alltså jag) vet, söndag. Jag började min dag klockan åtta då jag vaknade av mig själv, och då gick jag ut och gick i en och en halv timme, varav den ena av de tre halvtimmarna var en skräckens tid då jag gick vilse i skumma bostadskvarter. Och när klockan inte slagit nio på morgonen än fanns det inte mer än döda själar att fråga om vägen, men de svarade inte. Jag hade inte med mig någon karta, jag hade ingen telefon och framförallt: jag var utan mat och vatten. Jag var nära att dö. Men sen hittade jag vägen hem, och självklart började det ösregna, och eftersom att jag inte hade sminkat mig hade jag på mig solglasögon, vilket i ett regn kan kännas ganska fånigt. Så jag var dessutom ful på min promenad. Jag kom hem sen och pustade ut och åt frukost och duschade. Mysigt!

På eftermiddagen klarnade det upp och jag mötte upp Anna för en kopp kaffe och sen mötte vi upp schweitzarna (hej stavning!) för att gå till den öppna vinprovningen. Där fick vi smaka på tre olika viner varav två av dem var samma vin, men olika (eller lika jag kommer inte ihåg. Fransmannen läspade och artikulerade inte så hur fan vet man?) årgång, och de smakade helt otroligt olika! Det var lite häftigt att se hur olika samma vin kan vara beroende på olika....variablar.
Efter vinprovningen gick jag och Anna och en till tjej och satte oss på ett café och tog nåt att dricka (o-alkoholhaltigt, iste för min del) och väntade på att en japansk restaurang i närheten skulle öppna. Café japonais hette den förresten. Där åt jag med pinnar för första gången i mitt långa liv! Jag har alltid ratat dem för att jag fattar inte hur man äter med dem, men nu gick det! Jag åt en så jäklarns god lax och tjejerna tog sushi (som jag inte alls tycker om - otrendigt eller hur?!).

Så nu sitter jag här och har lite skolgrejer att gå igenom, och jag ackompanjeras av lite vaniljte och god, fransk TV! Yay that's my day!

Ciaooo!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0