Bonjour Bordeaux!

Hej hej!

Nu har jag varit här i fyra dagar! Staden är fin, eller sådär, men helt okej, vädret är härligt förutom när det regnar på morgonen, men det övergår snabbt till solsken och det är absolut över 20 grader i solen!

Idag har jag varit i skolan, börjar 9.30 varje dag och slutar 12.45. Skolan är väldigt enkel, eller den är på en bra nivå, all undervisning sker på franska men på något sätt förstår jag ändå! Det är kul när det går bra! Efter skolan så gick jag och Veronika från min klass och en annan svensk tjej från skolan och drack kaffe och satt och solade lite, och sen gick jag och Veronika och kollade i affärer. Det finns mycket att göra!

Jag bor precis bredvid ett köpcenter som heter Meriadeck och där ligger mitt älskade Sephora. Jag har nog aldrig älskat en butik så mycket som jag älskar Sephora. Idag blir första dagen jag inte handlar någonting därifrån!

Annars är staden som sagt fin, väldigt gammal och inget hus verkar ha fler än typ fyra våningar, så det är ingen supercity, Stockholm verkar i alla fall större om man jämför, med de är typ lika stora.

Jag håller på att svimmar av trötthet så nu ska jag sova en sväng!

See ya!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0