Söndag 23.9

Sådär med punkter i datumet skrivs det i Finland. Och det är mycket snyggare tycker jag. Undrar om det skulle funka i tönt-Sverige. Ah det finns så himla mycket saker som är bättre med Finland. Typ allt. Somrarna är varmare och vintrarna är vackrare, till att börja med. Och Helsingfors. Stockholm är ju supertöntigt jämfört med Helsingfors. Den staden kan man jämföra med vilken annan cool stad som helst, det är ett annat klimat, folk är mer avslappnade, det är mer europeiskt. Jag gillar Helsingfors.

image49

Staden under sommaren


image50
Helsingfors under julen

image51

Helsingfors universitet är väldigt snyggt...

image52

...Om man jämför med Stokcholms dito. Det ser ut som Hallonbergen.



Kort sagt är jag sugen på en liten tripp till Finland igen. Var där i julas, och samma dag vi skulle åka hem åkte jag och Fanny till Helsingfors och shoppade lite, och åt middag på en jättefin restaurang! Riktigt kul!

Nu ska jag rasta Ollie och sen plugga!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0