Ridbyxor och Lindt

Det gick bra idag med Herr Stenberg. Han kom ut till oss och var så finklädd så. Klämde lite på Sagas rygg och ritade av den och vi provade sadlar. Jag fastnade för en, men mamma gillade en annan, en Kieffer, och jag antar att de sadlarna är bäst eftersom att man kan värma och forma om bommen så att den passar hästen som handen i le glöve. Och det är ju inte fy skam. Så skickade vi iväg hoppsadeln också så att han stoppar om den så det blir bra.

Sen åkte mamma och gjorde hästpass och jag åkte hem och sov lite. När mamman var klar med passen kom hon och hämtade mig och vi åkte och köpte mat till vår lilla hund (Eukanuba) och jag köpte ett par nya ridbyxor och ett par jättefina Kyra K strumpor, korta den här gången. Ganska sällan jag betalar 129 kronor för ett par strumpor. Jaja, ridbyxorna var på rea.

Ytterligare efter det åkte vi och handlade middag. Det är så skönt att det bara är mami och jag hemma nu! I en hel vecka framöver! Vi köpte Tom yumsoppa och lite skaldjursmix och Lindtchoklad med hallon i. I bilen sa jag: "Å det är så bra med sån här mörk choklad! Man äter så lite! Du vet, en sån här ruta är till och med bra för dig, om du bara äter en!"
Nu sitter jag här och tittar på House. Det är två rutor kvar av chokladen och jag känner mig äcklig. Mörk choklad, come on! Jag förstår om man trycker i sig en liten Marabou chokladkaka (ja jag vet, för jag gjorde det igår), men mörk choklad! Någonting säger mig att jag måste sluta äta godis. Och det snart.

Och juste! Jag färgade håret idag... Heh... "Gyllenblond". Jag har länge velat färga håret liksom ljusare. Men. Det blev ju, ja, så som det blir när man färgar mörkt hår ljusare. Någon som kommer ihåg? Juste! Orange! Fast nu är det mer gyllenblont än orange, och faktiskt ganska fint, men jag tycker mig se det orangea. Shit!

Natti


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0