Plugg, stall och dejt

Begrepp att kunna till tentan: 28 stycken. Det är ganska många. Fast nu kan jag visserligen de flesta, men vad händer med begreppen jag inte kan? Som "inkoativt verb" och karkakteriserande adjektiv och klassificerande adjektiv? Det är ju inte så lätt att lista ut bara på namnen. Jag ska försöka plugga in dem också. Retroflektering är också ganska svårt.

Idag har jag lagat en köttfärssås åt min kära lilla mor (varför låter det som att jag alltid lagar mat åt henne, som om hon inte kunde göra det själv?) och när hon kommer hem från föreläsningen om "Den nya, rökfria Kriminalvården" ska vi åka till stallet i raketfart och göra iordning mat och sånt till lilla pållan. Hon får vila idag. Det är ingen som har tid med henne!

Och ikväll ska jag på dejt! Kulkulkul. Vi ska se filmen "Tillsammans är man mindre ensam", vilket kanske passar bra. Nej men jag har läst boken för inte alls så länge sedan och den är verkligen jättebra! Det är Anna Gavalda som skrivit den. Jag gillar ju böcker som handlar om knäppa, störda och tokiga människor. Det gör den här. Så jag hoppas att filmen är bra, men det borde den ju vara eftersom att det är Audrey Tatou som spelar en av huvudrollerna.

Om intresset finns kan jag meddela att jag ska ha på mig en svart polotröja, mina J & Companyjeans, svarta fina secondhandskor och svart cashmerekappa från HM, tillsammans med en naturvit pashminasjal och min vintage Mulberryväska (hahaha jag låter som en modeblogg). Men det blir bra. Lagom. Landet Lagom. Håret uppsatt, lagom med smink så jag ser sådär fräsch och snygg ut (hur det nu ska gå till...) och lite så. Ja. Ja, jag är lite nervös.


image58

Jag på dejt? Hehe.


Ja då återstår att önska mig själv lycka till så...Lycka till!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0