Oförutsägbart väder!

Det blev galopp på grusvägarna. Tänkte att det är ju aldrig fel med lite kondition och muskler. Men häsjäklan har en förmåga att byta galopp, från höger till vänster. Så byter jag tillbaka. Så byter hon tillbaka. Till slut fick jag lite nog och saktade av och övade bara på galoppfattningar. Det gick bra efter ett tag.

Sen stannade vi vid äppelträdet och åt oss mätta på hemvägen. Mysigt. Solen sken och det var jättevarmt, så jag tänkte att lilla pållis kan gå utan täcke. Tills jag kommer hem, och nu har vädret ändrat sig igen och det är svinregnigt och blåsigt. Så nu går hon väl där i hagen, och fryser. Fan. Jaja, jag försökte ju bara vara snäll.

Nu måste jag plugga.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0