Hallonte och aprikosmarmelad

Ja, å! En sån frukost låter väl charmerande romantisk? Apelsinjuice hade jag också. Men särskilt romantiskt är det inte. För det första är det svårt att vara charmerande och/eller romantisk med sig själv. Om jag ens var själv, men nu i morse var det full aktivitet här. Mamma sprang runt och var lite sur och viskade gliringar om andra till mig. Mammas man Per sprang runt och var stressad för att han skulle åka till Prag. Jag försökte leva ett normalt liv men det är svårt när jag mer och mer börjar uppvisa symptom av allergi mot katter, och det känns sådär lätt när äldsta katten Fritz sitter 10 centimeter från mig och tittar och nosar, tittar och nosar.

Men nu ska vi i alla fall åka till stallet och prova ut lite sadlar till lilla Saga. Hoppsadeln ska göras om så att den passar henne perfekt och en ny dressyrsadel ska utses. Spännande! Jag ska ha mina nya jodphurs som jag köpte igår. Och Saga ska få sina nya tyglar. Undrar om hon uppskattar allt skit jag köper till henne? Som jag lägger ner flera många tusenlappar på i månaden? Äsch jag blir glad i alla fall! Materiell lycka! Yey!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0