Hähä

Ja...klippet där den där stackars stackars tjejen spyr är ju inte nytt direkt. Eller egentligen så är det ju det, men det har redan fått 374,414 stycken visningar. Jag tycker bara synd om flickan. Jag vet att hade det varit jag så hade jag inte gått tillbaka. Jag hade stelnat och vägrat gå tillbaka. Killen i telefonen hade fått bli utan svar eller pengar. Det blev han ju visserligen ändå. Men jag tycker att det är hemskt.

Jag har själv en ganska obehaglig tendens till att kräkas. Det räcker med att jag tänker på någonting äckligt, så kan jag plötsligt inte hejda tankarna och det äckliga blir äckligare tills det blir så äckligt att jag kallsvettas och undrar vad det är jag håller på med.

En dag kom jag ju till jobbet efter att ha ätit ute dagen innan, och jag hade blivit matförgiftad. Först rusade jag till toaletten och trodde att det var över men icke. När jag stod och pratade med mina jobbarkompisar fick jag sätta handen för munnen och springa in på toaletten igen. Fyra gånger på 20 minuter. Sen fick jag åka hem. Tack och lov.

Och jag skulle säga att en förklaring till att hon först pratar skånska men efter kräkningen pratar rikssvenska är att hon blir på något sätt mer formell och känner att hon måste rädda situationen (förståeligt, men ganska onödigt, situationen är rätt rökt), och då är det vanligt att man byter till rikssvenska/centralsvenska. Så är det ofta i det vardagliga livet, att hemma talar man sin dialekt och sedan i skolan eller på jobbet byter man till rikssvenska.

Jag tycker att det är väldigt synd om henne och det måste vara ganska genant (ganska?!) att bli känd för att vara den som kräktes i direktsändning. Nytändning för programmet. Som sänder mellan typ 03.00 och 05.20. Och det är för övrigt fullt möjligt att kräkas av mensvärk, även om det aldrig hänt mig som tur är. Men det är djävulens påfund det där. Mensvärk alltså.

Ja... Det var väl allt. Har suttit och sammanfattat alla mina anteckningar och skrivit rent dem i Word. Så någonting produktivt blir det väl.

Tata!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0