Debaser

Jag var på Debaser för första gången i mitt liv igår. Det var sådär. Vi hade väldigt trevligt, eftersom att vi var ett roligt sällskap. Johanna, en kompis från gymnasiet, fyllde 21 och vi åt på Esperia som ligger på St Paulsgatan, en grek. Maten var (som vanligt där) jättegod och efter det så ville födelsedagsbarnet till Debaser. Inte riktigt min kopp, men jag hängde på i alla fall.

Och där satt jag, sakta men säkert ihjälfrusen och försökte dricka vin för att hålla mig varm, men det frös till is i min strupe. Musiken var hemsk. Jag tycker inte alls om rock och hade väldigt svårt att uppskatta just den biten, men som sagt var ju sällskapet trevligt. Tyvärr blev situationen lite halvt ohållbar när det var så att om man satt på uteserveringen fick man inte gå på vanliga toaletter utan...bajamajor! Men jag gick snällt fram till (den manliga) dörrvakten och frågade om jag fick använda deras nu relativt underbara unisextoaletter. Det fick jag. Tack Gud. Eller dörrvakten.

Vid tolv började jag vissna så jag åkte hem. Och höll på att typ förlora livet i taxin som höll på att krocka i Brommaplansrondellen. Jag som aldrig brukar spänna fast mig flög som en liten vante. Bilbälte är nog trots allt en ganska smart uppfinning... Sen bytte jag taxi vid Brommaplan, men det sjuka var att det inte fanns någon taxi att byta till. Nähe. Så stod jag och väntade och väntade och till slut kom en Taxi Stockhom som bara totalt vägrade att köra hem till mig. "Men skit i det då!" sa jag och smällde igen dörren. "Skitgubbe". Men sen kom det en snälltaxi som körde hem mig.


Och idag har jag degat hemma, jag vaknade halv elva. Halv elva! Det är rekord. Inte under hela livstiden men på senare tid har jag vaknat typ åtta vare sig det är helg eller inte. Men halv elva... Wow. Sen åkte jag och mamman till stallet och jag hoppade lilla Saga idag och det är inte sant vilken hopphäst hon är! Om jag tyckte att hon var en bra häst innan är jag helt superimponerad! Lilla tjejen fick sånt go och sån kraft i galoppen som jag aldrig varit med om tidigare. Hur coolt som helst.

Nu ska jag äntligen sova! Jag vet att klockan är hur lite som helst, men jag ska upp tidigt imorgon och jag är bara så trött. Nattinatt.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0